piątek, 11 kwietnia 2014

Czekoladowe ciasteczka z mąką ryżową

Kupiłam mąkę ryżową bez konkretnego pomysłu jak ją wykorzystam. Po powrocie do domu zaczęłam szukać ciekawego przepisu. Nic mnie jednak nie "porwało". Poszłam więc do kuchni, wzięłam wagę, przejrzałam szafki i lodówkę i zaczęłam odmierzać. Efekt końcowy jest, nieskromnie mówiąc, świetny. Ciasteczka są delikatne, kruchutkie i... uzależniające :) Gorąco polecam.


Składniki:
  • 200g masła lub margaryny
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 70g mlecznej czekolady
  • łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
  • 300g mąki ryżowej
  • 150g mąki pszennej
  • 70g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 8 krówek, posiekanych
Masło lub margarynę ucieramy mikserem do uzyskania białej, puszystej masy. Dodajemy jajka ciągle miksując, wsypujemy cukry. Mleczną czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i lekko przestudzoną dodajemy do masy. Gdy składniki się połączą dodajemy obie mąki i mieszamy. Na koniec dodajemy do ciasta posiekaną gorzką czekoladę i krówki. Gotowe ciasto jest dosyć luźne. Ciasteczka można wtedy nakładać łyżką - będą miały nieregularny kształt. Można też wstawić ciasto do lodówki na godzinę, po tym czasie łatwo uformujemy ciasteczka rękoma.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.



Z przepisu wychodzi sporo ciasteczek więc wszyscy amatorzy czekoladowych słodkości będą usatysfakcjonowani.

Smacznego!

 



Dzień czekolady

1 komentarz:

  1. Muszę kiedy takie zrobić,tylko z inną mąką...dzięki za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń