piątek, 13 czerwca 2014

Naleśniki czekoladowe z truskawkami

Zaplanowałam dziś na obiad naleśniki z przepisu, który jest już na blogu, ale w ostatniej chwili zdecydowałam się na lekką modyfikację. Wykorzystałam gorzką czekoladę i przygotowałam nową wersję pysznych naleśników. Efekt jest świetny, wypróbujcie go koniecznie. A wersję podstawową znajdziecie tutaj.


Składniki:
  • 125g mąki
  • 15g cukru
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 350ml mleka
  • 100ml śmietany kremówki + dwie łyżki do rozpuszczenia czekolady
  • 35g gorzkiej czekolady
  • łyżka masła do smażenia
Mąkę mieszamy z cukrem i szczyptą soli. Jajka roztrzepujemy widelcem i mieszamy ze 100ml mleka. Dodajemy płyn do mąki cały czas mieszając. Następnie dodajemy resztę mleka i 100ml śmietany kremówki i mieszamy dokładnie.
Czekoladę rozpuszczamy w garnuszku z dwiema łyżkami kremówki. Odstawiamy na chwilę do przestudzenia. Następnie do czekolady dodajemy stopniowo masę naleśnikową i mieszamy wszystko razem.
Na patelni rozgrzewamy masło i smażymy pierwszego naleśnika. Kolejne można smażyć już bez tłuszczu.
Nadzienie do naleśników to serek waniliowy i truskawki. Podałam je z bitą śmietaną.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz