niedziela, 27 maja 2012

Naleśniki z truskawkami

Dotychczas naleśniki robiłam "na oko" i ze standardowych składników. Ale pierwsze w tym roku naleśniki z truskawkami postanowiłam zrobić według nowego przepisu. Wyszły mięciutkie i elastyczne. Zazwyczaj nie dodawałam do ciasta cukru, ale skoro naleśniki miały być na słodko, postanowiłam nie weryfikować oryginalnego przepisu.



Składniki:
  • 125 g mąki
  • 15 g cukru
  •  szczypta soli
  • 2 jajka
  • 325 ml mleka
  • 100 ml śmietany kremówki
  • łyżka masła do smażenia
Mąkę mieszamy z cukrem i solą. Dodajemy jajka i 100 ml mleka ciągle mieszając. Następnie dodajemy pozostałe mleko i śmietankę. Odstawiamy ciasto na około pół godziny.

Naleśniki smażymy na odrobinie masła.
Te przygotowałam z serkiem waniliowym (gotowym), świeżymi truskawkami w cząsteczkach i musem. Na koniec udekorowałam śmietanką ubitą z cukrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz