piątek, 28 marca 2014

Ciasteczka owsiane z karobem

Ochota na słodką przekąskę może nas zaskoczyć w każdej chwili. I nawet jeśli wydaje nam się, że nie mamy w domu nic słodkiego, pyszne smakołyki można wyczarować w mniej niż pół godziny z tego co zazwyczaj mamy w lodówce, szufladzie, puszce, pojemniku. Zatem do dzieła.


Składniki:
  • 75g masła lub margaryny
  • 100g płatków owsianych zmielonych
  • 2 łyżki mąki jaglanej (można użyć pszennej)
  • 1 płaska łyżka karobu (można użyć kakao)
  • garstka suszonej żurawiny
  • garstka pestek słonecznika uprażonych na patelni
Do masła lub margaryny dodajemy zmielone płatki owsiane. Ja mieliłam blenderem, niezbyt dokładnie, żeby w ciasteczkach były wyczuwalne ich fragmenty.  Dosypujemy mąkę przesianą z karobem i wyrabiamy wszystko razem. Jeśli chcecie można do tego użyć malaksera, ja z braku tego sprzętu robiłam to rękoma. Ale nie ma tego złego, bo po wyrobieniu ciasta do umycia są tylko ręce a nie całe urządzenie :)
Na końcu dodajemy do ciasta suszoną żurawinę i pestki słonecznika. Mieszamy razem. 
 

Formujemy ciasteczka i układamy je w foremce wyłożonej papierem do pieczenia. Ja swoje spłaszczałam dosyć mocno. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 15 minut. Ciasteczka wstawiałam do nagrzanego piekarnika.
Z podanych proporcji wychodzi 10 średniej wielkości ciasteczek, więc jeśli macie w domu więcej niż jednego amatora zdrowych przekąsek warto podwoić składniki.


2 komentarze:

  1. nie przepadam za żurawiną,ale te ciasteczka tak ładnie wyglądają,że chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żurawina nie dominuje w tych ciasteczkach, więc warto spróbować, ale spokojnie możesz ją pominąć albo zastąpić tym co lubisz :)

    OdpowiedzUsuń