piątek, 8 listopada 2013

Naleśniki orkiszowe z jabłkami

Przepis na te naleśniki znalazłam na opakowaniu mąki orkiszowej. Zmodyfikowałam go lekko bo nie miałam wody gazowanej.


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej
  • 1 szklanka mleka sojowego
  • 1 szklanka wody gazowanej
  • 1 łyżka oliwy
Zamiast wody gazowanej użyłam zwykłej wody a do mąki dosypałam pół łyżeczki proszku do pieczenia. 

Mąkę przesiewamy, dolewamy mleko i wodę. Wodę dolewałam stopniowo żeby ciasto nie wyszło zbyt rzadkie. Dolewamy oliwę i mieszamy składniki trzepaczką lub mikserem.
Smażymy z obu stron na rozgrzanej patelni.


Do naleśników przygotowałam prażone jabłka. Obrane i pokrojone w cząstki jabłka gotowałam z niewielką ilością wody pod przykryciem przez ok. 20 minut. Nie dodawałam cukru bo jabłka same w sobie były bardzo słodkie. Jeśli lubimy można dodać do nich cynamon.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz