sobota, 3 marca 2012

Pizza ze szpinakiem

Znalazłam świetny przepis na ciasto do pizzy (jak zwykle na jednym z ulubionych blogów). Przepisów w sieci jest zatrzęsienie ale od kiedy trafiłam na ten, nie eksperymentowałam z innymi. Zwykle przygotowujemy z tego przepisu pizzę bardzo cienką, ale z powodzeniem można zrobić grubszą i też będzie pyszna.



Proporcje podane poniżej wystarczają na zrobienie jednej cienkiej pizzy w standardowej prostokątnej blaszce. Zazwyczaj przygotowuję więc ciasto z podwójnej porcji i połowę ciasta zostawiam na noc w lodówce (jeszcze wyrośnie) albo po prostu przygotowuję od razu dwie pizze - jedną na teraz, drugą do podgrzania na drugi dzień.

Ciasto:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • dwie łyżeczki świeżych drożdży
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki wody
  • łyżka oliwy lub oleju
  • pół łyżeczki soli
  • szczypta cukru
Drożdże mieszamy z odrobiną ciepłego mleka i cukru, dolewamy do mąki razem z resztą mleka i wodą (letnią).
Dodajemy sól i wyrabiamy ciasto aż będzie gładkie i odchodzące od ręki. Powoli dolewamy tłuszcz i wyrabiamy do połączenia składników. Gotowe ciasto odkładamy do wyrośnięcia na około godzinę.

W czasie gdy ciasto wyrasta można zająć się przygotowaniem składników, które położymy na pizzę.
Ten rodzaj dania daje nam niesamowitą dowolność i możemy przygotować je z tym co akurat mamy w lodówce albo z tym na co tylko mamy ochotę.

Pierwszą pizzę z tego przepisu przygotowałam ze składnikami podanymi w oryginale: pierś z kurczaka, szpinak, ser mozzarella, ale każda kolejna kombinacja składników sprawdziła się równie dobrze.
Zachęcam więc do eksperymentów.

4 komentarze:

  1. Wypróbowałam dziś ciasto na pizze, wyszło super! najprawdziwsze południowe Włochy

    ps.w przepisie powinno być chyba 1/3 mleka, a nie mąki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga! Dziękuję za czujność:) Cieszę się, że efekt jest zadowalający :) A co znalazło się na Twojej pizzy?

      Usuń
    2. tu musiałam kierować się gustem dzieci, czyli żadnych pieczarek:(,ale za to sos pomidorowy, salami, pomidory i dużo mozarelli ( wiórkach) Wyszło bardzo dobrze, Marcin musiał przyznać, że moja pizza jest tak samo dobra, jak jego - bo do tej pory on był królem pizzy w naszym domu:)

      Usuń
    3. Brzmi pysznie! My ostatnio zrobiliśmy pizzę duo - na jednej połowie sos, boczek, cebula, kurczak, szpinak i ser, a na drugiej sos, kurczak i szpinak. Nie muszę pisać kto dostał którą połowę ;) ale moja też była pyszna (pierwsza pizza od kiedy karmię i na szczęście dobrze przyjęta przez mały brzuszek)

      Usuń