piątek, 18 lipca 2014

Granola

Zatęskniłam ostatnio za płatkami z mlekiem na śniadanie. Mleko krowie zastąpiłam roślinnym, owsianym, ale o tym w następnym wpisie. Zamarzyła mi się też domowa granola. Zbierałam się do przygotowania dosyć długo ale samo wykonanie nie jest problematyczne. Trzeba tylko połączyć składniki i pilnować w czasie pieczenia żeby się nie przypaliła. A smak i świadomość, że wiem co jem - bezcenne :)


Składniki:
  • 250g płatków owsianych górskich
  • 100g migdałów w skórkach
  • 50g ziaren słonecznika (łuskanych)
  • 50g pestek dyni (łuskanych)
  • 150ml soku jabłkowego
  • 2 łyżki miodu
  • 4 łyżki oleju
Piekarnik rozgrzewamy do 150 stopni. Wszystkie składniki mieszamy razem i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy przez około godzinę mieszając co kilkanaście minut - starajcie się równomiernie rozkładać po przemieszaniu bo cieńsza warstwa szybko może się przypalić. Ja piekłam aż płatki były złote i chrupkie (na początku masa jest jeszcze wilgotna i posklejana), trwało to trochę ponad godzinę. Będziecie widzieć przy mieszaniu czy granola jest już gotowa. Gorąco Wam polecam przygotowanie granoli bo można skomponować swoją własną, ulubioną wersję. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz