poniedziałek, 28 października 2013

Pizza ze szpinakiem i boczkiem

To pizza z nutką improwizacji. Jeśli nie mam pomysłu na składniki zaglądam czasem do ulotek z pizzerii i wybieram to na co aktualnie mam ochotę, albo akurat mam w lodówce. Tym razem było podobnie, zastąpiłam tylko kukurydzę cebulą. Od dłuższego czasu korzystałam ze sprawdzonego przepisu na ciasto, który jest już na blogu ale ponieważ w składzie znajduje się mleko, musiałam go zmodyfikować. Zmiany nie były duże ale brak odpowiedniej ilości mąki pszennej "wymusił" na mnie zrobienie pół-razowej pizzy. Efekt był super - ciasto wyszło bardzo chrupiące. Przez eliminację mleka z diety musieliśmy też zrezygnować z sera ale okazuje się, że to w ogóle nie był problem, a wręcz przeciwnie.
Zdjęć niestety nie mam, mimo, że składniki przygotowałam na dwie pizze. Pierwsza zniknęła w mgnieniu oka, drugą przygotowywaliśmy dla gości i też już nie było głowy do fotografowania. Ale przepis z pewnością powtórzymy, więc postaram się wtedy uzupełnić wpis.

Składniki na ciasto:
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • 3,5 szklanki mąki pszennej - część mąki pszennej można zastąpić mąką razową, u mnie żytnia
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1,5 łyżeczki soli
Z drożdży przygotowujemy rozczyn. Mąkę łączymy z solą, dolewamy wyrośnięty rozczyn i dodajemy oliwę. 
Wyrabiamy ciasto aż będzie odchodziło od ręki i zostawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia w ciepłym miejscu do podwojenia objętości.

Sos do pizzy:
  • pomidory z puszki
  • ząbek czosnku
  • przyprawy (bazylia, oregano, itp.)
Pomidory miksujemy blenderem, dodajemy czosnek i przyprawy i gotujemy aż sos się zredukuje i będzie bardziej gęsty.

Dodatki:
  • 200g boczku
  • 200g szpinaku mrożonego
  • 1 cebula
  • sól i pieprz do smaku
Boczek można pokroić w paseczki i podsmażyć. Szpinak smażymy doprawiając solą i pieprzem. Cebulę kroimy, nie trzeba jej podsmażać, można surową ułożyć na pizzy.

Z podanych proporcji wychodzą dwie pizze - ja przygotowuję swoje w dużej foremce do ciasta (22x40cm).
Ciasto należy podzielić na dwie części, drugą zostawić przykrytą żeby się nie zeschło.
Porcję ciasta rozwałkowujemy, przekładamy do foremki, smarujemy sosem i wykładamy składniki.
Pieczemy w temperaturze 170-180 stopni przez ok. 25 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz